tirsdag 7. desember 2010

Grand Champagne in veritas

Jeg legger flaska på underleppa, og kjenner umiddelbart det brune brennevinet sette broddene sine i smaksløkene, og varmen bre seg. Dekadent, som det så fint ble uttalt for noen behne år siden, blir dette en fin miks med de to paracet'ne jeg la inn på for litt siden. Nakken har roet seg litt nå. Gleder meg til å ta fatt på rødvinsflaska etterpå. og tenner uten bekymringer en Marlboro her jeg sitter i badekaret. Gotta serve somebody over det integrerte høytalersystemet, trådløst fra stua. Bob Dylan. Det føles godt å tjent min frue, mine to barn. med mat, ved og varme.

Og bråvåkner. i nuet. I badekaret. uten grand champagne cognac. uten kone. uten marlboro....
kona har lagt seg. legger flaska på underleppa igjen her på stua. Dahls Julebrus.
ja, skitt... brunt det og. Og tjener nissen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar